f.o.l.l.o.w.e.r.s

Tuesday, October 1, 2013

#newjourney

salam semua.

maaf sbb tak update blog. tuan tanah sgt bz ye beberapa minggu ni. hehe. baik di ofis mahupun di rumah. biasa laa, kehidupan isteri bekerjaya. hehe.

okay2. aku just nk buat quick update. ye laa, tajuk mcm surprise kan. hehe. okay, meh aku cite satu per satu. hehe.

  • kerja - Alhamdulillah so far so good. tp biase laa, tak semua pun seperti yg kite harapkan. kate makan gaji kan. jadi bersyukur je laa atas segala rezeki dariNya. Alhamdulillah.
  • study - Alhamdulillah jugak aku dah abis blaja. aku dah tamat MBA tp blum official lagi sbb tggu result utk project paper. klu takde aral, insyaAllah konvo tahun depan. hehe. yay! best nye takyah gi kelas dah! hehe.
  • rumah - spt yg aku penah bgtau dlu, aku dgn husband ni adalah pemegang status Nomad! hehe. tiap2 minggu feeling2 nak balik kpg, pdhal rumah parents masing2 dlm 20 minit je. Alhamdulillah, minggu ni minggu terakhir kami hidup mcm ni. actually, beberapa minggu sblm ni kami bz cari rumh sewa. bukn beli rumah tapi nak sewa. okay laa kan, at least ade rumah and duduk berdua. klu nak cite sbb musabab nye kang takut entry ni tak habis2 plak. hehe. cukup laa aku katekan yg kitorg nk try berdikari plak. nk try hidup berdua, susah senang bersama. so, minggu lepas dah bayar deposit and dah angkat barang2 yg ade kt rumah mak aku. minggu ni nak settle kan barang2 kt rumah mertua plak. kami plan nk beli perabot2 yg affordable. bajet tak banyak, jd follow the flow je. beli yg mane penting dlu. yg tak brape penting tu, slow2 kayuh. hehe. lepas ni mmg aku kene berjimat. kene ikot laa bajet yg kami laki bini dah set kan. klu terlebih bajet, pandai2 laa nk hidup kan. hehe. harap2 lepas ni rezeki anak plak. InsyaAllah.
  • life - so far so good. biasa laa ade turun naik lagi2 bile dah ade suami. kene give and take. kene tolerate. yg penting kene berbincang. so, harapan aku bile dah duduk berdua ni, kami akan improve laa mane yg patut. kene be more matured. aku akan cube jadi isteri yg baik utk suami aku. insyaAllah.
sementara aku, mak dgn husband kemas2, adik2 bace kan surah Al-Baqarah. nnti aku dah dok situ, kami akan bace lg surah tu. org ckp utk keberkatan dan pelindung. thanks adik2! 
ni laa rumah nye. before letak barang2. nnti dah ade barang2, aku upload ye. hehe. tema rumah, putih+coklat. i like!



okay laa. sampai sini dlu entry kalini. bye2~





No comments: