f.o.l.l.o.w.e.r.s

Friday, January 16, 2009

cane ek ?

1 minit yang lalu, apa aku buat>>
:: bace komen kt frenster.


1 hari yang lalu, apa anda buat>>
:: gi kelas, makan & tdo.


1 orang yang terakhir menelefon kamu>>
:: c lembik.kwn sekpg.lame xcall, tetibe call.


1 makanan yang baru dibeli>>
:: roti canai mkck tomboi.rupenye die org perak.hehe.


1 barang yang baru hilang>>
:: xde kot.sume ade sume.


1 cerita yang baru ditonton>>
:: mlm td.final gadis melayu.bluerk!!


1 perkara yang baru digosipkan>>
:: boyfren sesorang.no komen.tet!!


1 kata yang ingin diluahkan>>
:: ske ati ko la.mls nk layan!!


1 buku yang baru dibaca>>
:: buku?? tet!! xde.pemalas ko dba!!


1 penyakit yang sering datang>>
:: jarang mendapat penyakit.tp skang aku tgh sesema.adoii!!


1 keinginan>>
:: be a good person.sukses dlm hidup. ^_^


arini ari jumaat..1st weekend aku kt segamat...b4 this, asik blk je..hehehe..da la ari jumaat xde kelas...agk bosan gk la..hehehe..td pas amik sue, g bndr jap....cuci gmbr...hehehe...

erm..benda kt atas ni sekadar intro je..amik kt page c mumu(tq ye!)..mcm minat ngn soalan2 die..hehe..act, aku tgh pikir ni...adik aku yg ammar 2 br dpt result PMR and skang die proceed 2 form4 la plak kn...cane ek nk ckp...die 2 sbnrnye sorg bdk yg bgus...tp disebabkan die xmatang lg, so byk perangai die yg x berkenan di hati...samada hati mak ataupn hati adik bradik aku...dlu die lain sgt, skang die lain...but aku rse die perlukn mse utk sesuaikn diri...die kn anak sulong lelaki...tp still xleh nk tnjuk contoh utk adik2 aku yg lg 2 org 2...lg gado ade la..pendek kate wat mak aku bengang & x puas hati...

so, awal skola ari 2 die mintk hostel...1st thing yg m'buatkn die nk apply hostel adalah sbb kitorg yg desak die...kitorg 2 adalah aku, mirah, efah, nisah, ameer & e-g..mksd nye adik bradik aku laa..mak pn mule2 dlu agk bertegas suro die msuk hostel...ye la, mane kitorg xbising...dok umah menyakitkn ati mak...brg2 sendiri pn xreti nk uruskn...sepah sane cni...bile da ilang tau plak bising2 & nangis2 nk cri...haih...mmg childish btul..aku mmg da warning die, aku ckp klu result die truk aku nk tkr kn die skola...skola ngn nisah je..xde byk cite sgt...tp mak xbg plak..so, aku ckp ngn die, g msuk hostel...

so, result hostel ari 2 da kua...die dpt la hostel 2...tp mak plak mcm sush hati...haih!!sian gk ngn mak...sbb die da biase ammar ade kt umah even menyakitkn hati die..b4 this pn mak ade luakn perasaan, die ckp sush klu ammar xde kt umah...ape2 mak suro die..i mean, klu ade urusan kt lua, mak suro ammar yg teman...nisah bleh, tp die slalu tggu umah...nisah aku xriso sgt sbb die pndai bahagi mase...tp c ammar ni...da la result ari 2 pn truk...adeh...act, xla teruk sgt...tp klu skola V.I, dpt 5A, kire truk la 2...kwn2 die bleh dpt stret A lg....adeh!! aku hrp kptsn die ari 2 bleh mematangkn die & menyedarkn die...mcm mak ckp...

so, skang ni, xtau la nk wat cane...nk suro die dok asrama atau dok umah...aku riso klu die dok umah, perangai die makin menjadi2...tp mane tau kot2 dok mah die bleh berubah kn???adoii...aku xtau nk wat cane...adik2 aku da tnye2 dah, cane nk wat sbb mak sush hati...hmmmm...i not more time to think...aku ingat bia die dok dlu hostel 2, tgk result mid sem die...klu ok, dok umah blk...klu x ok, trus je la dok asrama...aku hrp, mule2 ni je mak rse sush hati...hrp2 pas ni, mak da biase, mak da x sush hati dah...lgpn nisah ade...even mak xnk bebankn die, tp die still bleh diharap lg...

to be continue..
^_^

No comments: