f.o.l.l.o.w.e.r.s

Thursday, October 29, 2009

belajar dari kesilapan~

salam to all..

semlm kn my 1st paper.. and suddenly aku berYM ngn ex aku tu.. mule2 mcm gado2 skit la kn.. bengang ngn aku sbb aku nk kaco awek die.. hahaha.. xde niat pn.. sbb kebetulan je aku dpt no ofis awek die tu, bukan aku BERIA sgt... Alhamdulillah org nk tlg kn.. hehehehe~

so, ym la dr pg smpai tghari... kire mcm sesi muhasabah + nasihat menasihati laa... xde la gado2 and maki2 mcm dlu.. yeah, i admit my mistakes.. aku terlalu pressure die soal KAWEN.. biase la, pemikiran perempuan TIDAK lgsg same ngn pemikiran lelaki.. aku ni ingat die da xnk dok jauh2 ngn aku, tp die plak makin tertekan.. ye, seharusnye da kapel lame mst tau & saling faham memahami.. in this situation, aku try utk memahami die tp xsangke la plak smpai die pressure cmtu skali.. and he NEVER talk to me about that.. ye, aku tau die da fedup nk marah2 aku.. at least remind me.. ape gune kite saling ingat mengingati kn?

yeah, i know, if nk kawen, kite kene ade DUIT.. money is everything now.. and seingat aku, kami da bincg pn psl hal ni and last decision is aku ckp terpulang kt die.. tu la, aku ni main AGAK je.. kn da tersalah agak.. die ckp, ngn pompuan tu senang sbb da keje and bile sebut bab kawen pompuan tu akan involve skali... yeah, mmg la, sbb die da keje, tu la ko rse senang.. huhu.. ngn aku mmg sush sbb aku xkeje, adik2 pn ramai kn, ngn mak aku lg.. die fikir if die nk kawen ngn aku sume die kene tanggung.. come on laa.. aku pn ade benda nk diuruskn sblm kawen.. kite same2 sulong, aku tau sume tu... ingat aku xfikir ke ape yg ko fikir tu.. adeh laa.. aku mmg xsangke lgsg la yg die fikir + pressure smpai mcm tu skali.. ptt la jmpe je pompuan lain trus kapel... if aku kt tmpt die, aku akan bg GAP skit la utk selesaikan benda ni.. xkisah la klu da xnk bersama blk.. tp AT LEAST bg gap and berbincang dgn baik... ni x, terus kapel and aku pn rse mcm die gunekn pompuan tu utk lepas dr aku.. it sounds like he DESPERATE pn ade~

eh, tp aku xcakap aku xde wat salah... yeah, mcm die ckp salah aku ialah ske nk control sume and xfikir psl die... ye, aku mengaku la gk kn.. cume time tu xperasan.. so, manusia ni bukan la perfect sgt pn... cume nye, aku nk ckp and ayat ni aku post kt FB and dpt feedback yg sgt ok :

lesson from "our" story is get a JOB 1st, then kumpul harta dlu & baru cakap psl kawen~ but the MOST important is ingat yg Esa~ insyaAllah berkat hidup~

actually, lps kumpul harta tu supposely HAPPYkn MAK dlu + adik2.. then br ckp psl kawen... mcm aku ckp kt gee, b4 benda ni jd, mmg aku ade fikir psl mak + adik2, tp sbb kn cinta ianye jd samar2... da jd cm ni, br la nmpk terang tang2~

and 1 more thing... dlu kn aku xbrape nk 'ALIM' sgt.. aku mcm terlalu obses dgn cinta tu smpai lupe yg Allah tu ade.. tu psl xbrape nk berkat sgt hidup ni... and the MOST important thing is RESTU mak.. and selama ni DOA mak yg byk mengiringi perjalanan hidup aku ni.. thanx alot mak~

antara pesanan + nasihat aku kt die :
  • jgn syg lebih2 sgt, mule2 mmg sume ok sbb aku tkt klu ko da syg die beria2 tp die plak yg wat taik kt ko nnti.. bia la aku sorg yg rse hurt tu and aku xnk ko rse, i know u too well -----> is it sound jeles or advise? whatever~
  • jgn kua slalu sgt, nnti cpt boring, duit pn cpt habis
  • ubah skit perangai ko tu, xde la die boring cpt sgt, aku pn xtau cane aku bleh thn ngn perangai ko selama 4thn ni
  • aku xkisah nk kwn ngn awek ko and aku akan lyn die sebaik2nye
  • klu ko ingat kt aku lg, time ko nk kawen jgn lupe jemput aku
  • aku harap ko bahagia and happy
pesanan die kt aku plak :
  • ubah perangai keras kepala ko ni
  • 1 hari nnti ko akan dpt laki yg lebih baik
  • klu nk happy, cari dato', kaye pn kaye -----> wtf???
  • aku doakan ko bahagia

see, lain kn care pemikiran laki & perempuan? so, Allah da jadikan sume ni and bukan sume org perfect.. bersyukur lah dgn ape yg ade sbb klu kite x bersyukur kite akan nk lebih & smpai bile2 xkn cukup... that's my opinion~

so, utk kwn2 lain, blaja dlu bagus2, kerja dlu then kumpul harta sendiri, happykn family then br ckp psl kawen.. JODOH kn kt tgn Allah.. just go with the flow.. klu da smpai seru xkn nk tolak plak kn.. just jgn mendesak bf korg sgt mcm aku wat kt die dlu.. hehehe... ok ye kwn2~

oh ya, aku dpt SIRIM weh!!! super duper happy.. tp mcm dlm dilema plak.. xtau nk gi yg mane.. waaaaaaaaa.. help me!!!!


[notaku: jgn riso ye sume, sy dah 89% sembuh dan hati sudah kemas. i'm in happy mode rite now~]



2 comments:

jee said...

adib, seronok bace cite ko. jadi kuat ok. baru 89%. make sure 100% ok.
kalu ko rase tak kuat tibe2 cpt2 kol mak ko. byk kan solat istikharah. mana tahu tuhan tnjuk kan jalan. lg 1, kalu ko rase nk mudah jalan idup & bahagia, rajin2 la slt snt Dhuha. pagi b4 or after exam. ko rase lega. ni mak aku ajar. aku caya mak ko pun ade pesan2 kan. k... caiyok2!

a.d.i.b.a.h said...

hehehe...
yup jee.. mak aku slalu pesan suro wat sunat dhuha.. cume aku je xbuat2 lg.. hehehe... thanx alot.. aku sedang berusaha shgga capai 100%.. wish me luck dear~ ^_^