f.o.l.l.o.w.e.r.s

Thursday, December 24, 2009

kehidupan~


td aku da taip pjg2, tp tibe2 tersalah tekan and terdelete.. oh no! kene taip blk~
ok, mule balik~ T_T
..............................................................................................................................

salam to all..

semalam aku terbaca status one of my fren kt FB.. and she's one of the popular bloggers.. i'm sure peminat blog + blogger kenal die.. hehehe~

she figure out, her ex-fiance got a new gf and mereka declare on the day that supposed to be dorg pnye tarikh nikah.. that is SUCKs! i know how it feels.. sgt2 sakit.. sbr tau dear, u deserve much more better than him~

itulah name nye kehidupan.. manusia ni complicated.. xkire la laki ke pompuan.. kite susah nk jangka ape yg akan berlaku dikemudian hari.. Allah lebih mengetahui segalanya~

well, like everyone said, everything happend for a reasons.. yes, i really agreed with that.. and 1 more thing that people always forget is what goes around comes around bcz what u give u will get it back no matter soon or later... Allah maha Adil.. klu Dia xbagi kt dunia, ingatlah, kt akhirat pasti akan dibalas~

i always planned for my life & future.. aku pn byk plan utk adik2 and family.. well, at least i know the flow and the next step to take.. cume, xsume plan tu dpt kite laksanakan mcm yg kite nk.. aku da lalui nye and maybe Allah ade plan yg lebih baik utk kite.. at first mmg kecewa, tp lame2 kite akan realized.. baik atau buruk kite kene terima ngn redha~

love must not be perfect.. kite selalu ingat kite da jmpe cinta tu, klu itu ketentuanNya, insyaAllah ia akan berkekalan.. tp klu Dia da tentukan bukan jodoh kite, then we have to accept it even it is hard.. ape yg aku bleh simpulkan, cintai lah Allah dlu.. br kite cinta pd manusia~

duit pn sgt penting zaman skang ni.. aku da keje ni (even br praktikal), br aku tau cane hidup ni klu xde duit.. cane susah nye hidup klu xkeje... so, aku phm la nape ex aku tu stress sgt smpai mencecah ditahap yg plg maximum, nasib xgile.. oppss!! haha.. kesimpulannye, keje la punca sumber rezeki kite kt dunia ni.. xkire la ape jenis pekerjaan pn, jnji keje.. tu sbb la ade yg sggup melacur diri utk dptkn duit.. kehidupan kite sgt2 susah if xde duit.. tp utk dptkn keje yg bagus, kene la blaja tggi2 skit, gaji pn masyuk.. ha, kn da kua da jin mata duitan aku.. hahaha~

rezeki manusia ni Allah da tentukan.. jd bersyukur la dgn ape yg Dia da bg kt kite.. da jd lumrah kehidupan, manusia xpenah puas dgn ape yg ade.. always nk lebih~

harini tibe2 aku ceramah plak.. hahaha.. tu la, lately ni, i mean lps aku break smpai skang, byk perkara yg buat aku sedar & bukak mata.. i realized that dlm dunia ni, manusia sume xperfect.. ade je trn naik.. laki or pompuan same je, 2-2 xperfect BUT i admit they need each other.. and plg penting, kehidupan kite akan baik & bahagia klu kite cintai Allah & bersyukur dgn ape yg Dia bagi~
........................................................................................................................

cukup la aku berceramah harini... ini pendapat aku.. hehehe~

currently, aku still searching for the best in my life... aku nk apply keje and also apply for MBA.. tp planning awal, aku nk wat MBA fulltime.. insyaAllah.. moga2 Allah permudahkan segala urusan aku.. and adik aku yg darjah 6 tu smbg form 1 kt skola sains bagan datoh.. congrats adik~

oh ye, ade yg tnye, smpai bile nk single? hahahahahahahaaha.. i'm not sure yet.. like i said, hati tgh kering lg.. mls nk feel2 even ade la beberape org yg aku rapat.. aku ade la minat kt org, tp mls la nk over2.. ade org minat kt aku ke?? itu xsure la kn.. tp aku ade secret admire tau.. hehehe.. rules yg aku pegang skang, KWN je dgn sume org.. bak kate pepatah, kwn bia beribu2.. hehehe.. just let me enjoy with my life 1st, lg2 time single cani.. bleh fokus kt diri sendiri, adik2 and mak.. aku da penat dah asik fikir utk org.. abis tu sape nk fikir utk aku? hahahahahahaha~



[notaku: abstrak da siap! yippie! eh, ko da siap ke? lalalalala~]




pesanan utk my sepupu: ^_^
*k.adilah, dbah ok je.. klu rse dbah open sgt, sorry ye.. tp rata2 cite yg dbah taip dlm ni sume dbah da bgtau mak & kwn2.. hehehe*


3 comments:

Latika.Dot.Dot. said...

huhuhu. ika abes baca walupon panjang taw!!

kenapa ye tahun 2009 nie, most of people yg ika kenal-rapat mcm ada problem dgn semua benda. termasuk jugak ika lah kan. tak terkecuali!

tak pernah rasa hidup sesusah-sesesak tahun nie! memang perit betul, baik family,fren&love. semua ada problem.

apa yg kak adib luahkan nie, byk yang betul. bukan banyak je, hampir semua betul! ika setuju sangat.
kita kena back to basic.

cintai Allah & bersyukur dgn ape yg Dia bagi!

semoga, kita sama2 menyedari&menginsafi. aceyh ika pon buat ceramah kat blog.

sbenarnya, nila fungsi blog kan kak adib? cerita apa yg kita rasa yang kita lalui utk kawan2 yg tak berapa rapat tapi baik. kalau nak keep in touch guna tefon,rugi je. dekat blog nie, kita cita dah tentu semua benda sampai dkt kawan2.

*yg mana patut dirahsiakan, kita tetap rahsiakan,kan? :)

a.d.i.b.a.h said...

tu la ika.. nyk gile benda yg wat akak muhasabah diri.. thn 2009 ni mmg sgt tough bg akak.. even utk ika jugak.. tp reality nye kite mesti gk harungi dgn tabah~

kdg2 blog ni bagus gk utk smpaikn kite pnye feelings.. ske hati la org nk bce ke x.. klu org meluat xyah la bce, kn ika?? hehehehe~

yes, ape2 pn back to basic.. Allah always perhatikan kite & Dia tau ape yg terbaik utk kite.. kite ni sbg hamba kene usaha, berdoa & tawakal.. that's what i'm doing rite now.. if Allah xmakbulkn, mknenye Dia ade lg yg terbaik utk kite~

akak hrp kite same2 tabah.. jdkn 2010 thnyg bermakne wat kite~

^_^

Latika.Dot.Dot. said...

2010, hopefully everthing is good. tak good, ok pon jdlah kan.

(-.-)