f.o.l.l.o.w.e.r.s

Friday, May 4, 2012

tak faham!!




Salam to all.


Entry kali ni takde kene mengena dgn wedding. Just nk share something dgn korg. Hrp amik iktibar.

Aku tak suke sgt nk sibok2 hal org. Seriusly bukan jenis aku. Tp bile benda ni makin hari makin annoying then i think i have to share laa. Aku taknak canang2 cite org ke hulu ke hilir. Dosa kan. Aku share sbb nk jadikan peringatan utk diri sendiri jgk.

Perempuan ni byk jenis kan. I know because aku pn perempuan. Tp aku tak faham perempuan jenis yg suke menyendeng2 kt lelaki even perempuan tu dah kawen! Dlm hal menggatal ni kite sendiri tau lelaki mmg sejak azali terkenal dgn perangai melayan. Even lelaki da kawen pun die bleh lg nk melayan perempuan if die nak. Btul tak? Kalau lelaki aku faham tp kalau perempuan cane?

Aku tak tau laa ape perasaan menyendeng kt lelaki lain sbb aku ni jenis yg tegas. Pendek kate aku ni singa betina laa. Lelaki pn tak berape berani sgt nk gurau dgn aku unless kalau die btul2 dah kenal aku dlm tempoh yg lame. Mr.Fiance pun takut nk ngorat aku jgk dlu. Hehehe. Eh, out of topik plak!

Ok sambung2. Ape yg aku concern kt sini is perempuan tu dah kawen. And have a kids. Tp kenape nk manje2 dgn lelaki lain? Ape perasaan die kalau suami die tau yg isteri die lentok2 kt lelaki lain? Syurga kau sebenanrnye kt mane selain mak kau? Suami kau kn?

Haih. Aku hrp jgn laa buat benda yg terang2 salah. Ni nasib ramai yg nmpk. Kalau benda yg tak nampak tu?? Nauzubillah! Pendek kate, jgn laa nk tmbh dosa yg dah sedia byk tu. Umur makin meningkat. Kalau Allah nak tarik nyawa or other nikmat, anytime je. Takkan baru time tu nk bertaubat? Dah tak sempat dah!


For me, kalau kes mcm ni, takyah laa nk salahkn lelaki sgt kalau perempuan tu sendiri tak fikir pjg. Utk lelaki, itu rezeki die laa kan. Dorg bleh kawen 4. Kite yg perempuan ni ape yg dpt? Kalau dah bercerai2 berai nnti, kau ingat lelaki yg kau sendeng2 tu nak ke kt kau lg? Okay laa kalu lelaki tu nak, kalau die taknak cane? Kalau die nak pun, kesian jgk kat lelaki tu sbb benda ni pasti akan berulang! Please open your eyes! Allah tahu segalanya.

Ayat kt bwh ni jelas kan? Lu fikir laa sendiri! Assalamualaikum!







[notaku: sakit mata! Annoying! Just stop it!]


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

alin said...

garangnye ahkakkk..hihihi..

em,pompuan tu tak pk laki dia n anak dia kut??apelaaa..

a.d.i.b.a.h said...

tu laa. sian bile tgk. mcm xcukup kasih syg suami plak. haish.

cha said...

mmg annoying la perempuan cmni. tak sedar ke dia dh kawen hish. bak kata org 'menggeletis' huhu :p

a.d.i.b.a.h said...

sgt menggeletis ok!! geli tgk. haih. hrp2 kite tak mcm tu kn Cha. mintk simpang!!! =D