f.o.l.l.o.w.e.r.s

Tuesday, January 15, 2013

Review #9 : Doorgift~

salam semua.

okay, tak nak bebel panjang2. entry ni ditaip sementara menunggu husband balik keje. sambil2 tgk2 free seats AA. tengok je laa mampu nye pun! hahaha.

kalini nak review pasal doorgift. untuk majlis belah perempuan, memandangkan majlis nikah dan bersanding berlangsung dalam satu hari, jadi memang takde sediakan doorgift time nikah. doorgift ni mmg 100% mak sponsor dan dibantu oleh sepupu sendiri. dlm erti kata yg lain, sepupu aku yg buatkan. hehe. doorgift aku simple je. Alhamdulillah semua dapat. sbb mak tak order banyak. 800 tasbih & brooch, balance lg 200 tu gula2 utk budak2. semua letak dlm kotak je. aku rase, doorgift aku paling sempoi skali. bagi kotak je kt tetamu yg hadir. takde jajan. takde manisan, takde air, bla bla bla. sebenarnye takde bajet pun ye jgk. hahaha. yg muda2 mak bagi brooch. tp ade jgk yg dpt tasbih. yg tak dpt doorgift pn ade! hehehe.

okay, itu utk tetamu. utk rombongan lelaki, aku decide nak bagi lebih skit. selain tasbih, aku tambah biskut dan kerepek. biskut tu Wanchu aku sponsor. biskut sedaaaaaaaaaappp! mcm ala2 famous amous tapi ade kismis bukn choc chip. serius sedap!! dan kerepek plak di sponsor oleh sepupu aku, Kak Hana. terima kasih daun keladi! hehehe. 

kotak : beli kt Plaza GM KL. hrga die bg 60sen je sekotak. aku beli 1000. tp syg aku tak cek btul2, byk jgk kotak yg rosak. nk mintk ganti rugi, tp cm malas nk gi situ balik. jd nye PASRAH je yg mampu.

kotak bertali : utk rombongan. kotak ni Ziyah bagi! hehehe. tq darling!

stiker : aku buat dgn Sticker Garden. murah & cepat. org yg same buat stiker aku time bertunang dlu. hehe.

tasbih & gula2
brooch
kotak hijau tu laa utk rombongan lelaki. hehe.
untuk majlis bertandang plak, kami dpt kotak free mase buat kad kawen. tak besar tak kecik, just nice je. plan asal kami nak bagi muffin and gula2. muffin tu plak muffin yg dibuat sendiri oleh AKU! hehehe. tapi atas beberapa sebab, maka muffin bertukar kepada Bahulu Kepayang mkck aku. ye laa, bakal pengantin kan bz disaat2 akhir. jd raaaaaaaaaaaaammaaaaaaii tak bagi kami buat muffin. awal2 tu semangat jgk siap husband nk tlg lagi. tp bile fikir2 blk, mmg tak sempat. jadi kite order je laaa. hehehe.


if korg berminat dgn tasbih tu, klik link ni. direct terus ke owner die. die mmg amik tempahan tasbih! hehe.

till then, daaa~



7 comments:

FY said...

cantik color tasbih tu..liplapliplap..hehe

Orked said...

nmpk exclusive biLe Letak dLm kotak cmtu =)

a.d.i.b.a.h said...

Byk kaler ade. Mak order kristal dgn pearl. Mmg menarik. Hehe.

a.d.i.b.a.h said...

Haah lagi2 kotak hitam. Mmg cantik! Hehe.

Anonymous said...

adibah...minat baca blog u..nak tanye yg utk doorgift brooch tu u beli kat mane ye?

a.d.i.b.a.h said...

sy order skali dkt sepupu sy tu. hehe.

Anonymous said...

Salam, to those yang cari chinese take away box as doorgifts boleh email i at zety1503@gmail.com insya'allah harga reasonable. Thank u :)