f.o.l.l.o.w.e.r.s

Wednesday, September 9, 2009

anugerah dekan~


stp kali hp aku berbunyi lagu "i know u want me", aku da tau mak yg call, adik2 jrg call kecuali ade hal... biasenye klu mak call die akan cite la psl mslh die xpn borak2 kosong... agk nye rindu la kt anak sulong die yg jauh dimata ni... hehehe... aku ske bile mak call, rse diri ni diperlukan & aku dpt rsekn mak byk bergantung kt aku... tp skali skale klu mak call, mst die akan berceramah.. i repeat, skali skale BUKAN selalu ye... especially bile berkaitan dgn kisah kejayaan adik2... biase la ayat mak, "sem ni try la dpt dekan"... and aku slalu reply, "insyaAllah"~

aku mmg ade impian nk dpt dekan... mklm la since aku diploma xpenah merasa dekan ni... time diploma xyah ckp, bdk2 akaun sush nk dpt 3 pointer, dpt c+ setiap sem pn da kire HEAVEN... jnji xrepeat... bile da naik dgree ni, Alhamdulillah, xpenah2 aku dpt 3pointer, bleh dpt... aku da syukur sgt2 and my mak also happy with that... for me its enough sbb aku tau aku blaja pn xseberapa sgt... at least dpt smbg dgree and dpt 3pointer tu da menjadi kelegaan bg aku... tp tu la, impian mak nk aku dekan for last sem ni... and i really working hard to fulfill her wish... smpai aku sendiri stress... bg aku, xyah la mak terlalu mengharap sbb aku tau kemampuan aku... aku realised aku xpandai mcm adik2 aku... mcm mirah, every sem die dekan... efah plak, kt matriks slalu dpt highest marks... adik aku yg nisah plak diam2, tp excellent... ammar plak, walau xnmpk lg, tp die ade potensi nk berjaya... adik ameer ngn azizi mmg slalu skor kt skola... mmg xdpt dinafikan lg adik2 aku mmg teror (bukn nk berlagak, tp kenyataan).... mak aku ckp, dlu aku pandai mcm adik2 aku... mse skola aku msuk pertandingan hafazan lg tau... dpt naib johan... bile dgr blk, aku pn terpikir, mane pegi sume tu??

skang ni, aku sedang berusaha utk kabulkan impian mak... dlm adik bradik, aku je yg jrg wat solat sunat dhuha & hajat... solat 5 wktu pn ade skip2 lg... doa selalu, tp bce quran da jrg... aku sedar sume tu and aku sgt malu nk mengaku... tp aku da niat and aku sedang berusaha utk berubah... ye la, usia pn da makin lanjut... tmbh2 aku yg sulong... kene tunjuk contoh kt adik2... hrp2 sume doa2 aku sepjg bln yg mulia ni dimakbulkan~

and bile pikir2 blk, aku nk keje dlu smpai aku rse puas hati br aku kawen... mase tu aku redha if aku xdpt bersama dgn pilihan aku skang ni... tp aku gk berharap he's the one and only man i will marry... insyaAllah~

entry kali ni mcm emo skit laa... sbb aku pressure dgn permintaan mak... aku xleh nk jnji ngn mak sbb aku tkt ia akan menghampakan die kelak... tp seriusly aku SEDANG berusaha utk itu... insyaAllah and aku hrp sgt2 ia termakbul... skang i just need to FOCUS & MOVE ON~

lupekan kisah emo, mari tgk sape yg amik UPSR thn ni~

thn ni adik aku yg ke-6 amik UPSR... da besar dah adik aku sorg ni... pasni da form 1~
ahmad ameer, good luck in ur exam... do ur best and i know u can do it... dpt 5A k.dbah blanje k~

^_^

[notaku: mggu ni aku sgt TERTEKAN~ haih~]

No comments: