f.o.l.l.o.w.e.r.s

Monday, October 12, 2009

resah~

salam to all~

lately ni aku rase resah sgt2... ye la, exam nk dekat... selain drpd bisikan syaitan yg suro aku ingat blk kisah lalu.. SIAL pnye syaitan~

so, petua mak aku, bace ayat seribu dinar... Bismillah~

Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.



Di antara khasiat dan fadhilat Ayat Seribu Dinar ini ialah:

1. Dibaca bila kita hendak bertawakkal terhadap sesuatu perkara

2. Menghilangkan keresahan bila dibaca di waktu resah

3. Dibaca ketika hendak menaiki kenderaan

4. Dan ketika dirasakan perlu



[notaku: semoga Allah permudahkan segala urusanku dan hilangkan keresahanku~ Amin~]


2 comments:

Aida Jasmeen +60196239936 said...

adib..maybe u can start with positives song that can help to lift up ur spirits. perhaps change from DOWN to RISE?UP? so u wont feel down or resah..etc..it helps too :)

a.d.i.b.a.h said...

wat mse ni aku prefer bace quran and selawat...
lagu pn still dgr gk..
both aku wat and biase la, syaitan always hasut2 kite...
thanx anyway~