f.o.l.l.o.w.e.r.s

Tuesday, November 2, 2010

dulu lain, sekarang lain~

salam.

kenapa bile setiap kali aku rase happy, ade je rase lain yg dtg?
rase makin jauh dgn mereka. rase mcm da tak penting lg. ke sebab aku yg terlalu sibuk dgn hal kerja? atau hal ...........?

bila dah duduk dekat, mcm ni plak. bile duduk jauh, hal lain plak. kenapa ape yg aku buat sume tak kene di mate mereka? kenapa balik2 aku jugak yg salah? selagi aku belum ........, aku masih lg ade tanggungjawab terhadap mereka. aku masih perlu tau ape perkembangan mereka. tp kenapa bile aku jmpe jalan aku sendiri utk happy, mereka biasenye tak tumpang happy?

ye, aku tak pernah bg mereka duit, tp at least aku ade jgk belanja makan. gaji aku tak byk mana. diri sendiri pun tak lepas. niat nak bg mmg ade, tapi mcm mane nak bg klu akhirnye terpakse meminta blk?

ye, aku tau aku byk habiskn mase aku kt tmpt kerja. kdg2 badan penat, lgsg tak dpt bantu ape2. aku bukan taknak tlg, nak sgt tlg, tp bile pndg keliling tak mcm 3 org penghuni, mcm 50 org. sape tak tension? cukup la aku tension kt 1 tmpt je, tak tertanggung nk tmbh tension lg.

ye, aku byk habiskn mase dgn ........ kalau itu yg bleh buat aku happy dan hilang segala tension, tlg la phm dan restu. bukn tiap2 hari pn. semggu sekali, cukup la. aku tak penah missed utk hangout dgn mereka. cume kdg2 aku malu dan rse rendah diri sbb aku tak dpt tlg hulur. ingat aku tak malu ke? aku malu tau tak! rase looser gile. takkan dpn mereka aku nak tunjuk? setiap kali nk pakai hak milik aku, wpn kdg2 tak ikhlas, tp bile fikir2, aku redha dan ikhlas bg pakai sbb tak nak kecik kn ati sesape. aku fikir2, cukup la sekarang mereka tgh kecik hati ngn aku. kdg2 aku amik hati mereka wpn aku tau aku tak dpt bantu ape2.

tolong lah faham keadaan aku. aku masih terhuyung hayang nak stabilkan diri. bg la aku peluang utk terus bahagia. bg la aku peluang utk mencuba. bg la aku peluang utk lbh bertanggungjawab. tolong la.

aku syg mereka. smpai mati. smpai hujung nyawa. mereka nyawa aku. mereka penguat semangat aku. tlg teruskn menyokong sbb aku boleh rebah bile2 je tanpa sokongan mereka.



[notaku: hrp sabar. hrp faham. tlg la beri aku peluang~]

No comments: