f.o.l.l.o.w.e.r.s

Friday, February 18, 2011

berserah~

salam to all.

da lame tak update blog, pastu wat title cmtu kan! sje bikin gempak! hehehe.

actually, aku tgh jiwa kacau ni. tp bile dpt nasihat dr Mr.Bf, benda tu takde la jiwa kacau sgt. cume, biase la, pompuan ni kn suke sgt mengharap pde benda2 yg blum tentu. haaa, aku la org nye tu. byk sgt benda yg aku cepat letakkan harapan. klu ikotkn, bagus sbnrnye ade perasaan tu, sbb bleh wat kite jd lg semangat and working hard for it. tp bile fikir the other side, cm looser gile la plak! adeh. susah jgk kn? sbnrnye sume tu terpulang pde diri masing2 jgk.

ape benda yg aku merepek kt atas tu kn? act, aku merepek psl keje laa. klu korg perasan, stat dr aku keje smpai skang entry jiwa kacau je mesti psl kerja! haih. nk wat cane, kerja kn penting bg sume org sbb itu la periuk nasi kite kn. klu bukan melibatkn periuk nasi, aku takde nye nk jiwa2 kacau ni. dok umah goyang kaki duit masyuk, haaa, sape taknak kn?? tp BERANGAN je la boleh der!!! huhuhu~
*biz MLM tu lain cite laaaa. huhuhu*

last week, friday, aku gi interview tp tak gi jauh pn. kt HR tmpt aku jgk! hehehe. biase la, kl ade email open position, tgk cm ade kene mengena aku apply je laa. so, aku apply 1 position ni, sbg senior. aku sedar diri aku, bru setahun jagung, tak sampai setahun pn lg, ade hati apply jadi senior! hahahahaha. well, aku takde la nak sgt, tp memandangkan kwn2 aku yg dah senior beria suro apply, aku apply je laa, saje nk cube nasib. and kebetulan tmpt aku tu da short senior jgk, so aku fikir positif je la kn, tak kire la aku bru keje 8bln pn. huhu. so, interview tu aku rse ok laa. boleh je jawab. tp dihujung2 interview, bos aku ckp, "if u tak dapat, don't be upset, try again nxt time". klu korg la kt tmpt aku, ape korg nk jawab?? tell me please! huhu. lps bos aku ckp cmtu je aku da rse and instinct aku same mcm mse aku dok dlm OA dlu. NO SUPPORT!

but aku still berharap jgk psl position tu smpai aku tolak 1 lagi interview kt Citibank. reason sbb aku da suke keje kt situ and aku kn dpt smbg Master. so, lebih mudah keje kt tmpt skang klu nk compare ngn tmpt lain. tp td, ade short meeting, skali lg aku rse mcm yg aku penah rse kt atas. aku agak down jgk la. boss ckp kene be outstanding la, kene tau keje senior laa, kene compete laa. so, kt situ da terang2 la aku takkan dpt position tu. nevermind! aku tak kisah dah. penat keje aku ni dorg tau ke? dorg nk suro work hard lg? haa, tambah org dlu, baru ade mase aku nk blaja keje senior ke, keje manager ke. ni kerja pn buat utk 2 org, klu da msuk pg bute pkul7 tu larat ke nk dok ofis smpai mlm jgk? dgn error lg! come on, fikir laa skit. fikir org lain. yes, compete and enhance knowledge tu penting, but be fair laa.

Mr.Bf ckp mase pujuk aku tgh down, "u kn ade aim u, abiskan Master u dlu, during that time klu ade pape offer just grab and try, yg penting GOAL u tu". haih. itu sebab aku syg die. die lebih phm aku mcm mane. dgn die jgk la aku blaja benti berharap and just go with the flow. same goes to our wedding. bukan la tak berharap lgsg, but hrprn tu jgn tggi menggunung. atas nasihat die, aku terus semangat balik. thanx so much baby!

so, kesimpulannye, lantak pi laa. aku da malas nk pk. aku dah wat part aku and bia la kwn aku lg 2 org tu compete jd senior. aku da surrender dah. penat! nk cri keje lain, tp nnti dlu la wat mse ni. tahan selagi mampu. org yg dok tmpt tggi ni kdg2 die lupe perasaan org bwh even dlu pn die dtg dr bwh jgk! hmm. aku nk fokus utk MBA aku dlu. moga Allah permudahkan segala nye utk aku. Amin~







[notaku: i need vacation!!!!!!!!!]





No comments: