f.o.l.l.o.w.e.r.s

Wednesday, February 23, 2011

it happen again~

salam to all.


bulan ni, aku rase bulan paling TOUGH bagi aku. tggl lg brape hari nk abis Feb, aku harap jgn la ade penambahan BAD news lg. really HATE it! haih~

1st BAD news;
act, kt prevoius entry aku ade bagitau yg aku gi interview. tp bukn kt company mane2 pn, interview dlm company aku jgk. well, the position is one level up from now. act, at the 1st, to be honest, aku SGT berharap. ye laa, klu fikir dr segi kewangan, mmg aku perlu sgt position tu. sume sbb DUIT. tp, aku tak fikir secara WARAS mse tu. and bile fikir2 balik, bincg ngn Mr.Bf dan family, then baru aku realize yg position tu tak penting bg aku sbb if aku da commit ngn position tu, lg byk benda aku kene tau and mase kerja pn agak pjg instead of 9hours. da working hours pjg, cane plak aku nk gi kelas kn? okay, mule2 sem org bleh la nk kautim, tp klu da lame2, tak ke rase cm susah kn org? hmmm. then, dr cara dan gaya management pn aku da tau mmg dorg takkan naikkn aku utk gi position tu. so, again, it happen again! aku SURRENDER! for my own good. duit tu mane2 pn boleh cari kn, yg penting settle kn MBA.
*sebenarnye, result interview tak kua lg, tp aku tau laaaaa*

2nd BAD news;
before this ade besfren aku da break, sebab perangai and da sebulan jgk aku try utk wat kwn aku tu calm down. tp dlm proses melegakan kwn aku tu, one of my besties plak break ngn bf die. Ya Allah. dugaan ape la ni. lepas 1-1. punca? ade org ketiga! haih. sakit hati aku dengar. it happen again! it happen again!!!! aku always doa supaya kwn2 aku dan org sekeliling aku tak kene mcm aku kene dlu. but, IT HAPPEN AGAIN!!!! Ya Allah, cukup lah dugaan yg Kau bagi ni. kami tak kuat Ya Allah.

kesimpulan;
about work, aku try lg wat yg terbaek even aku rase aku dah wat yg terbaek. and aku start cari keje lain semula. klu dapat, aku nekad nk blah! serius da tawar hati and kecik hati!and about life plak, i need to change! byk lg benda yg aku kurg especially dr segi amalan. mungkin sbb tu Allah nk uji sekuat dan setabah mane hambaNya. about love life, let it go with the flow. stick with plan and focus on study 1st!




[notaku: mari berubah kearah yg lebih baek!]

No comments: