f.o.l.l.o.w.e.r.s

Friday, May 8, 2015

Appointment Pertama di Hospital Pusrawi

Post ni dicatat pada 08 Mei 2015

Salam semua. Harini ade kelapangan skit. So boleh laa nk update skit kt blog ni. 

Alhamdulillah, minggu ni aku dah 30 minggu. Another 10weeks to go. Perasaan? Tentu laa nerves! Hahaha. Harini jgk aku punye 1st appointment dgn doc Noor Fidak. Alhamdulillah everything went well. :)

Oh ye. Utk kandungan pertama ni aku pilih Hospital Pusrawi utk bersalin nnti. Pilih hospital ni pun sbb hospital panel company suami aku. Alhamdulillah sume company cover. Rezeki baby. :)

So, pagi tadi aku smpai agak awal jugak. Suami aku tak dapat cuti, maka aku lone ranger laa td. Smpai hospital lebih kurg pkul715 pagi cmtu. Blur kejap sbb takde org pun kt kaunter. Mesti laa takde sbb awal sgt kan! Hahaha. Aku jalan2 je laa kt area situ. Then aku nmpk tanda arah naik atas utk pegi bilik pakar. So aku assume mungkin level 2 ni kot klinik sakit puan. Naik laa mak buyung slow2 ke aras 2. Ade lif tp sbb nk explore laa konon, gigih naik tangga. Hahahaha. Smpai je level 2, ting! Btul tekaan aku. Lps pd tu aku jalan2 dlu. Ade laa beberapa org yg dah dtg. Ade yg siap duduk kt kaunter nombor lg. hahaha. Aku duduk bertenang jap smbil whatsapp kesayangan aku. Die laa yg guide mcm mane nk stat smpai jmpe doc. (TQ sygku Aniqah💋❤️) Fuhh senang je rupenye. Cume tak boleh nk cepat laa sbb takde org pun lg. Kebetulan dekat level tu ade cafe jgk. Makan laa mak buyung, ape lg kan? Hahaha. 

Tepat pkul8 pagi, org yg jaga kaunter pun datang. Tp ade masalah teknikal skit. Pc tak boleh nk on and ade some technical issue skit. Takpe laa, tunggu jap sambil Q. One thing aku suke psl Pusrawi ni ialah staff die yg friendly. Very soft spoken. Skit2 maaf ye puan. Tenang jiwa aku pagi2 bile jmpe org baik2 ni. Hehe. 

Okay. After amik nombor, aku yg masih blur ni pegi dkt bhgn borang2. Aku nmpk borang claim utk panel. So aku isi laa dlu. Lps tu, aku saje2 je nk tnye staff kt kaunter tu mcm mane prosedur sbb aku 1st time dtg. Trus die suro aku duduk and cek name aku kt bhgn appointment. Die tnye penah ade rekod kt Pusrawi ke? Aku ckp takde, ni 1st time. So die bg 2 benda utk aku isi. Satu file besar and satu lg buku merah. Finally aku ade jgk buku merah wpn bukn KK pnye! Hahaha. Lps isi sume tu, aku pn duduk laa tggu nombor dipanggil. Lebih kurg 15minit jgk aku tggu, nombor aku naik. Pegi kt kaunter lain plak. Kt situ kene isi lebih details lg segala maklumat. Mase tu laa bg GL (guarantee letter) dan buku perubatan (ni utk rekod utk claim kt company). Dah settle semua, staff tu bagi plak nombor giliran lain. Yg tu nombor utk jumpe doc. Okay settle dah bab isi mengisi. :)

Dah masuk dlm klinik pakar sakit puan tu, aku duduk laa menunggu lagi. Tnye lg kesayangan aku, ape next nye. Die bgtau tggu staff panggil utk amik urine dgn timbang berat. Okay. Tunggu lg. Dlm 15minit cmtu, staff panggil. Time tu die amik tekanan darah, timbang berat dan last skali kene gi toilet utk amik urine test. Okay laa. Tenang je aku sbb servis dorg cpt dan mudah. On the way nk pegi toilet tu, terjumpa kawan 1 uitm plak. Haa seronok skit sbb ade laa kwn nk borak. Hehe.

Bersambung~

No comments: