f.o.l.l.o.w.e.r.s

Wednesday, September 19, 2018

Kenapa Diffuser Young Living?

Assalamualaikum semua.

Harini aku nak cerita pasal kelebihan menggunakan diffuser Young Living. Tapi sebelum tu, aku tak cakap yg ada di pasaran (shopee atau lazada) tu tak bagus, cuma kita tak tahu lebih details dia pakai plastik gred apa, safe untuk environment ke tak. So sebelum korg beli, meh aku nak cerita sikit pasal diffuser Young Living ni.



“KENAPA YOUNG LIVING DIFFUSER? Kalau burner? Humidifier? Air purifier? I dah ada boleh titik EO tak?'’ 


Essential oil young living perlukan diffuser jenis ultrasonic utk bebaskan molekul eo yg sgt halus tu ke udara. Young living essential oil tak boleh pakai diffuser jenis burner atau jenis lain. Kerana yang pakai burner tu utk 'aroma oil' yang ada pelarut (solvent) dan alkohol. Sebab tu boleh pakai burner sebab nak bebaskan alkohol tersebut untuk menghasilkan bau.


Young living essential oil tak perlukan pemanasan sebab tiada alkohol atau solvent di dalam proses penghasilan atau di dalam end product. 100% the essential oil itself dari tumbuhan.


Air Humidifier dan purifier tanpa fungsi diffuser (yang mcm bentuk 'otak') yg dijual di pasaraya tidak menukarkan (diffuse) essential oil kepada zarah-zarah halus sebaliknya hanya terapung di atas air.


Jadi, young living diffuser menggunakan gelombang ultrasonic dengan getaran tertentu untuk membebaskan zarah-zarah halus essential oil ke udara tanpa merosakkan therapeutic grade nya, korang bukan sahaja dapat menikmati bau (aroma) tetapi juga khasiat/property eessential oil tersebut.


Inilah antara diffuser Young Living. Memang menarik dan direka khas supaya sesuai untuk dijadikan hiasan rumah😁



1. Desert Mist Diffuser; Retail Price RM373 dapat free essential oil Lemon & Lavender 5ml

2. Lantern Diffuser: Retail Price RM500 dapat free essential oil Lemon & Lavender 5ml

3. Dewdrop Diffuser; Retail Price RM373 dapat free essential oil Lemon & Lavender 5ml

4. Gentle Mist Diffuser; Retail Price RM236.50

5. ORB Diffuser; Retail Price USD34.87 (diffuser ni hanya ada di US sahaja dan item ni not for resale) Jadi, kalau korang ahli young living, korang boleh direct order je dari US.


Buat laa pilihan yang bijak. Buat research dulu sebelum beli. InsyaAllah pilihan yang terbaik akan memberikan manfaat yang baik juga.🤗



Xoxo

Adibah Azlin

@adibahazlin.yleo

012.674.1670



Boleh klik link dibawah untuk sebarang pertanyaan ye😊

http://adibahazlinyleo.wasap.my




No comments: