f.o.l.l.o.w.e.r.s

Tuesday, December 11, 2012

Review #2 : Deco Hantaran


Salam semua.

Okay, seperti yg dijanjikan, harini aku nk buat review lagi. Semalam aku ade ckp nak review pasal mekap or HB kan? Alaa, gambar takde laa plak. Maklum laa, update blog kt ofis. Oppsss~ hehehe.

So, review harini ialah tentang deco hantaran. FYI, aku ade 1 je hantaran mase nikah haritu. Sebab nye, sebelum bertunang, kami decide utk bagi semua hantaran mase bertunang. Means, bukan setakat manisan je, tp barang2 sekali. Korg boleh bace balik review Eday aku utk maklumat lebih lanjut. Hehehe.

For me, takde hantaran mase nikah/kawen ni sgt super duper jimat dan tak serabut langsung. Jimat dari segi duit tak yah cakap laa, memang sgt jimat. Cume rase tak best sbb takde barang2 baru laaa. Hahahahaha. Takpe, lepas kawen pun boleh beli kaann. Stat bulan depan laki bini n ink shopping! Setelah sekian lame PUASA shopping! Hehehe. Eh lari topic pulak! Sorry~

So, utk nikah haritu, i repeat dulang hantaran cuma ade 1 je iaitu cincin lelaki dan rantai tangan utk batal air sembahyang. Plan asal cm nak buat sendiri je. Tapi as usual, aku tak kreatif dan tak yakin sempat ke nak buat sendiri, maka solution nye adalah mencari org atau vendor utk buatkan. Tgh survey2 sekali terpandang page junior aku. Die buatkan deco hantaran utk kawan die. OMG! Gorjes gile I tell u! Siap pakai fresh flower lagi!!

Aku terus laa PM die laju2 kt FB. Tnye die amik tempahan ke or memang saje2 buat. And she answered, yes tempahan dibuka! I’m a happy bride-to-be (mase tu laa)! So, terus je booked die. Memandangkan junior aku tu baru je berjinak2 mase tu, die takde pun amik deposit dr aku. Die just booked date aku je. Hehehe. Skang ni tak sure, korg just tnye je directly eh.

Sebulan sebelum nikah, aku jumpe die utk bagi ape yg patut sekali dgn payment. Yes, aku bayar full amount trus. Aku percaya dgn skills and talent die. Selain dari deco hantaran, junior aku pun ade buat candy booth tau. Agk terlambat tau sebab aku dah booked awal2 dgn vendor lain utk wedding aku. Takde rezeki nk hired die. For more info, just go to her website called QalyphQaysara and PM her for quotation. InsyaAllah anda akan berpuas hati! Aku boleh guarantee! Hehehe.

Price?? Of course affordable! Jgn risau. Die boleh buat mengikut bajet korg. Hehehe. Just bgtau nak design cane and bajet byk mane, nnti pandai laa die gubah.

Okay, dulang hantaran siap Jumaat mlm sebelum aku nikah. Aku dah tak boleh nak kuar dah mase tu sebab tgh berinai. Jadi aku mintak adik2 aku tlg amik kan. Seriously berdebar2 je tggu adik2 sampai umah. Sebab dpt rase mesti cantik gile! Hehehe. Adik2 aku smpai umah lambat laa plak malam tu sebab dorg kene tgk2 kan dewan, vendor2 tgh bersiap2.

Sesampai nye dorg kt umah, aku terus terjah dulang tu. And the result is SUPER GORJES ! Aku SGT BERPUAS HATI. Pandai die main2 dgn bunga and kaler. Oh ye, hantaran aku tu fully fresh flower ye and smpai skang bunga tu still nmpk ok, even bunga2 tu da makin kering. Hehehe.

gorjes kaan?? Oh i'm in LOVE!
abaikan raket dibelakang! hehe
close-up!
Here’s the details:
The owner: Ina Adilla Sulaiman
Boleh cari kt FB & Instagram: search for qalyphqaysara

here's the details! 
Junior aku ni sgt baek and humble org nye. So, jgn takut ye. If korg tanye care baik, baik laa jawapannye. Hehehe. Just mention my name. Dpt diskaun ke tak tu aku tak boleh nk janji laa. Aku mmg ikhlas tolong promote die sbb hasil kerja die sgt puas hati. Ehehehe.

Total Damage: RM130

To Ina: again and again, tq so much darling! No words can describe how satisfied & happy I am with your gorjes deco! Love it to the max! Adik2 akak ramai tak kawen lagi, so boleh laa marked me as one of your regular customer ye. Hehehe.



Next entry? Tungguuuuuuuuuu~




No comments: